26 April 2012

Impian kecil atau besar tetap DIA makbulkan

Assalamualaikum...

Wahh... lamanya blog ni tak bukak, naik bersawang dah. Sorry lah aku sibuk sangat dan menyibuk pun ye jugak. Hari ni terasa nak update blog sebab apa..korang nak tau tak? Sebab hari ni aku rasa bahagia sangat, so nak ku catatkan dalam blog aku ini sebagai ingatan.

Ceritanya begini, office tempat aku kerja ada majlis sikit dan dirasmikan oleh CEO kami. So, persiapannya mestilahhh bagaikan nak kenduri kendara...seronok. Kerjasama bersama-sama, gurau senda, gelak ketawa...memang seronok dengan kawan-kawan...bahagia tau.

26.04.2012 (hari ni la) majlis bermula. CEO buat lawatan ke department by department. Biasalah, sampai department aku dia mesti bersalam dengan semua. Nak jadikan cerita department aku ada sediakan kek dan kek tu pulak diletakkan resepi kek kejayaan yang pernah aku sampaikan masa public speaking aku sebelum ni...camana resepinya...haaa korang leh tengok kat sini  Resepi Kek Kejayaan . So, CEO aku tertarik dengan resepi ni dan mencari siapa punya resepi, bukan lah resepi aku tapi aku berkongsi hasil pencarian internet untuk preparation aku punya public speaking. Bila nama aku disebut, terkejut jugak...tersipu-sipu malu aku pergi depan dan bersalam semula dengan CEO aku. Korang nak tahu tak, CEO aku ni seorang yang humble dan cukup menghargai staf bawahan.

Lepas tu, aku teringatkan buku yang pernah aku beli untuk aku nak beri pada dia sebelum ni tapi tak pernah berkesempatan, jadi aku rasa inilah masa yang sesuai..so aku pun pegi amik buku tu dan tunggu dia keluar untuk aku hulurkan buku tu kat dia.

Inilah bukunya aku beli dari bulan Januari lagi...
Bila CEO keluar je aku terus hulurkan buku tu kat dia, terus dia ucap terima kasih and ada lagi kata-kata dia yang buat aku terharu...(biarlah rahsia)..hehe. Apa-apa pun terima kasih Allah swt kerana walau pun terdetik sedikit sahaja keinginanku pasti Allah akan memperkenankannya...cuma cepat atau lambat sahaja. So, jangan berhenti berharap dan jangan berhenti untuk memohon kepada NYA apa jua keinginan kita, walau kecil atau besar pasti DIA akan memakbulkannya.

Itu saja coretanku buat hari ini. Terima kasih kepada semua pembaca blogku ini....sayang anda semua.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follower

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

klik klik