04 Disember 2011

Mana ibu saya!


Assalamualaikum dan selamat malam kepada yang melawat blog aku ni....sudi-sudilah buat macam blog sendiri untuk komen je la ye...

Entri kali ni aku nak cerita pasal kucing pulak tapi bukan pasal 'Falling Dino' tau tapi spesis yang sama macam Dino. Petang tadi aku dengan hubby n kids nak ke taman, konon nye nak berjogging...tapi kuasa Allah kan...Alhamdulillah hujan turun dengan lebat yang teramat lebatnya. Sampai kat tempat parking dalam hujan yang lebat dan air yang mencurah-curah tu ternampaklah 2 ekor anak kucing yang masih kecil sangat...aku ingat baru 3 minggu lahir kot...dalam kotak kebasahan. Anak aku pun apa lagi berlari keluar kereta dalam hujan nak menyelamatkan anak kucing tersebut. Actually aku ni bukannya cat lover sangat, tapi semenjak si Dino masuk dalam keluarga kami aku jadi simpati pada spesis Dino yang terabai ni. Anak kucing tu aku tengok dah mengeletar kesejukan dan rasenya kalau dibiarkan lama mau mati kelemasan atau kesejukan. Kami bawak balik kerumah, husband aku lekas-lekas mandikan dengan air suam untuk hilangkan air hujan yang dah kena pada anak kucing tadi. Lepas mandi kami selimutkan mereka dengan tuala tebal...kesian sangat dah la tak de ibu...dibuang pulak dalam kotak dan diletakkan di tempat yang tidak berteduh. 

Kami beri minum susu, malangnya kucing ni tak pandai nak menyusu sebab masih memerlukan ibunya. Bila aku angkat dalam pelukan aku, mereka tertidur...Ya Allah simpatinya aku dengan kucing-kucing ni. Nasib baik ada jep ubat Dino hari tu, so aku bagilah minum guna benda tu. Aku try cari info kat google, ade yang maklumkan bahawa anak kucing tak sesuai minum susu bayi sebab kandungan lactosa yang lebih, tak tahu la betul ke idak. So, malam ni jugak aku pergi cari susu dan botol susu untuk kucing ni, tapi semua kedai dah tutup. Kat Tesco ngan Giant pun tak ada, hampa lah jugak...mungkin esok aku cari lagi kat pet store.

Aku harap kucing ni boleh survive walaupun dah tak de ibunya di sisi. Mana lah ibu nya tak la pulak aku tahu. Tengok anak kucing dibuang macam tu pun aku tak sanggup, bagaimanalah manusia yang boleh buang anak sendiri yang dilahirkan di merata tempat... Kalau ada manusia yang sanggup buat macam ni iaitu buang bayi sendiri, maka mereka dah lebih daripada binatang. Nauzubillah. Janganlah tambah dosa lagi selepas dosa berzina.



Wallahualam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follower

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

klik klik