09 November 2011

Fenomena Ustaz Don Daniyal Don Biyajid

Assalamualaikum wahai teman-teman bloggers semua. Agak lama dah aku tak update blog aku ni, sibuk sangat agaknya sampai tak de masa nak update blog. Untuk entry kali ni mesti semua dah tahu apa yang aku nak ceritakan.

Ustaz Don Daniyal, nama baru yang mencetuskan fenomena dalam dunia penyiaraan berbentuk keagamaan iaiatu TV Alhijrah. Secara tak sengaja sebenarnya aku terlihat TV Alhijrah sebulan yang lalu. Tajuk siarannya adalah "30 minit Ustaz Don". Bila mendengar siaran ini aku jadi seronok sebab Ustaz Don mempunyai gaya yang tersendiri bagi menarik minat semua golongan untuk mendengar apa yang disampaikan olehnya. Seorang Ustaz muda yang mempunyai wajah yang menarik, pengetahuan agama yang sangat baik dan aku percaya dalam sekelip mata dia mampu membawa perubahan kepada TV Alhijrah. Facebook 30 minit Ustaz Don juga telah menarik lebih 20,000 pengikut. Paling aku suka apabila penjelasan yang diberikan berkaitan Fardhu Ain dan Hukum Tajwid sangat baik dan mudah difahami. Dengan gaya bersahaja dan loghat utaranya cukup menyeronokkan untuk kita mendengar sehingga habis. Kalau anda tak percaya lihatlah TV Alhijrah hari Isnin hingga Rabu jam 10.30 malam hingga 11.00 malam. Kadang-kadang aku rasa masa 30 minit tu tak cukup untuk mendengar pengajaran yang disampaikan olehnya.

Sekarang ni, aku akan pastikan kami sekeluarga menonton TV Alhijrah untuk mendengar Ustaz Don ini. Aku percaya pasti ramai yang menyukai cara penyampaian beliau. Tahniah Ustaz Don kerana berjaya mencetuskan fenomena baru, teruskan berdakwah semoga dirahmati Allah SWT.

Kalau sape nak tengok Ustaz Don ni gambar dia. Cara berdakwahnya berkesan kepada kita semua, cubalah menonton TV Alhijrah kalau tak percaya. Insyaallah semoga hati kita sentiasa dibukakan oleh Allah untuk mendengar perkara yang baik dan diberkati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follower

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

klik klik