24 November 2011

Seronok ke cerita Tentang Dhia


Assalamualaikum dan salam untuk semua. Aku terpanggil nak menceritakan dalam entry aku ni mengenai drama setiap petang di TV3, Tentang Dhia yang dilakonkan oleh Ady Putra (aku minat sangat kat dia...hehe) dan juga Nora Danish (comey dia nih). Selepas habis cerita Soffiya yang lalu, aku dah nekad tak mau tengok lagi drama petang-petang ni. Tapi bila cerita Tentang Dhia ni keluar, awal ceritanya aku tak tengok pun, tapi  bila Ady Putra dah mula masuk, baru la aku tengok. 

Hari ni Dhia sebagai calon menantu orang kaya disuruh memasak 2 ekor ayam kampung kot yang masih ada bulu lagi untuk dimasak. Nampak sangat macam nak kena buli sebab bakal mak mertua tak suka. Nak jadikan cerita, masa si Dhia ni tengah solat, bakal ibu mertua and adik ipar dia nak khianat kat masakan yang dia masak tadi dengan meletakkan garam satu botol penuh. Sewaktu dihidangkan makanan tadi dan dirasa oleh bakal nenek mertua si Dhia ni (betul ke bakal nenek mertua...belasah je la), aku ingat mesti dia termuntah balik makanan tu tapi pelik, dia kata sedap. Aku ingat aku je yang pelik, pelakon nye pun pelik jugak sebab yang dok boh garam diorang berdua. Sampai habis la episod ni, aku masih musykil kenapa makanan yang diletakkan satu botol garam tu tak masin, kalau letak ajinomoto satu botol tu pun mesti rasa peliknya. 

Kadang-kadang ada gak tak logiknya cerita melayu ni, tapi tentu ramai nak tahu kesudahannya. Aku ni kadang-kadang sempat gak tengok, tapi adakalanya terlepas gak kalau balik kerja lambat. Anyway, oklah cerita ni sebab gandingan kuat pelakonnya especially Ady Putra..hehehe. Nora Danish ni semua lakonan memang nampak dia manja, masih tak mantap lagi lakonannya dan masih belum boleh nak meruntun jiwa aku ni. Dia masih belum menjiwai watak dengan sepenuhnya, tapi aku tahu dia boleh buat lebih lagi. Kalau dia dapat bawak wataknya dengan baik dan cuba kikis kemanjaan dia tu sure dia sebaris dengan artis2 lain yang mampu membawa watak dengan baik macam Eja, Faezah Elai dan lain-lain yang bagus menjiwai watak (cehhh..aku ni komen macam pengarah la pulak).

Walau macam mana pun, sebenarnya kita semua ni boleh jadi pelakon dan sememangnya kita pelakon di atas pentas dunia ini. Sekiranya baik watak yang kita bawa, maka baiklah jadinya dan sekiranya tidak baik maka sebaliknya lah yang berlaku. Pelbagai watak dan ragam di atas pentas dunia ini yang membantu kita untuk menjiwai watak dengan sebenar-benarnya. Kita yang mencorak kehidupan kita dan sekiranya cantik corak yang dilukis maka cantiklah kesudahannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follower

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

klik klik