17 April 2011

Terjatuh lagi!!

Assalamualaikum & salam ceria di hari Ahad (hari lain tak ceria ke??),

Huh! baru je lepas balik dari exam... lepas dah satu babak...minggu depan ada satu babak lagi..harap-harap bolehlah jawab dengan baik. Sampai kat rumah tengok lunch dah disediakan oleh suami tercinta...alamak terima kasihlah suamiku...you're the best husband!

Lepas makan macam biasa anak-anak kena ada tugas masing-masing..pandai-pandailah diorang tugas apa kena buat. On the way nak masuk bilik aku, tersinggahlah pulak kaki ni ke bilik si Kak Long, Ya Allah! terkejut beruk aku dibuatnya.....aku rase macam masuk dalam gudang. So...apa lagi, drama telenovela tarzan yang episod ke berapa ntah pun bermula la...tak sanggup aku melihatnya. "Kak Long! kemas bilik! kalau tak ibu ambik gambar bilik kak long post kat dlm FB kak long, biar kawan2 tahu...(ni memang ancaman biasa aku bagi...sebab bila dengar ancaman ni dia akan buat dengan sepantas-pantasnya).

Sambil makan kudapan dan dok melayan cerita di TV, aku terdengar bunyi macam nangka busuk jatuh..diikuti bunyi kaca pecah...(ah sudah, takkan tunjuk perasaan kot aku suruh kemas bilik) bergegas aku dengan suami masuk bilik anak dara aku, laaaa dia terbaring mengaduh...habis berterabur semua hiasan kat tepi katil dengan atas meja tulis...(tak tahu mcm mana boleh jadi mcm tu, belum pernah lagi selama ni ajar dia jadi spiderman...mn pulak dia belajar ni?)

Tapikan kita ni kalau dah perempuan, perempuan jugak, bukannya nak angkat budak tu tapi membebel balik, "kenapa la ko ni kak long asyik nak jatuh je, ibu suruh kemas bilik bukannya bertukang"..dalam dok mengaduh tu dia boleh gelak pulak apa aku cakap. Bukan apa nak cerita, minggu ni je dah 2 kali dia jatuh...nak tahu cerita pertama sila ke sini .

Tapi kesian jugak la, anak kannn, sape tak sayang...ambik minyak sapu la kat belakang dia. Tanya jugak dia, perlu ke nak hantar hospital pasang simen kat pinggang tu, dia geleng sambil tersenyum-senyum...alasan la tu, aku jugak kena kemas nanti...huh!. Tu la pasal, ni nak bagi tahu kat anak-anak dara ni, lain kali kemaslah bilik selalu, serabut kepala tau. Aku rasa dah macam nak buat kat office aku je...amalan 5s tu..biar semua benda ada label kat tempat, dah ambik tau tempat nak letak balik. Bilik paling ceria, paling kemas dapat hadiah..(betul la, aku ingat nak buat macam ni je). Bilik adik dia kemas, biar dia jeles kalau adik dia je dapat hadiah..

Huh, 3 orang anak aku rasa macam 10 orang...tabik la kat mak-mak kita dulu...walau pun ramai anak tapi semuanya teratur...teringat kat arwah mak aku...Zaina zaid bt Mohd Yusoff (lain kan nama dia, korang cari la kat Malaysia, tak jumpa nama ni). Al-Fatihah untuh mak....

Sekian & wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follower

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

klik klik