14 April 2011

Study Mode

Assalamualaikum semua...


Aku ambil cuti hari ini dengan esok just for study untuk final exam aku semester ni...huhu last minute punya study tak tahu lah boleh masuk ke tidak...hopefully boleh la...sekarang tengah duduk berkurung kat dalam bilik mengadap buku and of course tak lupa Cik Laptop kesayangan aku...korang rasa la kan study last minute ni okay ke? Bagi aku ada pro and cont dia la...org macam aku ni memang jenis suka la study last minute ni...but sesetengah org kalau study last minute memang tak boleh masuk...

Nak cerita dengan korang la pasal study last minute ni apa yang berlaku adalah aku telah tersalah baca buku and lagi satu tersalah tengok jadual exam...(mcm mn terjadi...faham2 je la org sibuk cam aku ni)...aku study sikit punya la bagus lagi 4 hari nak exam dok concerntrate bace subjek A (sebab subjek B & C nye exam lambat lagi)...smpai kat tempat exam aku pi la dok tengok jadual kat notice board tetiba tengok Subjek B punya exam rupanya hari tu...punya la mengelabah aku...tuhan aje yang tahu...mcm mn nak buat ni, nk balik ambik buku..dah tak ada masa...jd jawabnya...usaha dah tentu tak ade dah...ape lagi tawakkal kpd Allah aje la...doa aku mudahan aku lepas subjek ni...so, dengan berkat keyakinan aku teruskan juga....at last result yang aku dapat...okay lepas but not excellent...anyhow syukur alhamdulillah Allah tolong aku...so itu menjadi pengajaran buat aku...sekarang ni kalau nak exam aku akan pastikan betul-betul subjek dan jadual exam...

Macam tu la kan....actually dalam kehidupan ini...time management is very important...aku merasakan pengurusan masa aku ni masih ditahap sederhana...(agaknye..)..so, utk kawan-kawan yang seangkatan dan sewaktu dengan aku....selamat mengulangkaji....Good LuCk!!

4 ulasan:

Follower

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

klik klik