18 April 2011

Seronok ke dunia blogging tu???



Assalamualaikum semua dan salam ceria,

Seronok ke dunia blogging tu?? Inilah yang aku tanya pada kawan2 aku yang pernah ada blog lebih dulu dari aku...dulu aku tak pernah pun ambik tahu apa dia blog tu, macam mana nak buat tapi seronok masuk blog orang lain. Itu dulu...masa aku tak kenal dunia blogging ni...tapi sekarang baru aku tahu indahnya dunia blog ni...apa sahaja terlintas diminda akan dijadikan coretan ke dalam blog.

Seronok melawat blog-blog blogger lain...macam2 info, cerita suka duka, pengalaman...memang dunia tanpa sempadan...masa breakfast di office pagi tadi, dok berborak dengan kawan2 aku, terbukak la cerita blog ni...kawan aku cakap sabtu lalu mak dia ada datang rumah dia, so tetiba tanya la pasal blog-blog ni (sebab kebetulan masa tu kawan aku ni tengah mengadap laptopnye dok ber FB)...mak dia tanya macam ni..(mak dia ni kira bukan la buta IT...pernah bekerja mesti tahu pasal IT...tapi tak la sampai pasal2 blog ni)...

"Apo blog-blog ni A (bukan nama sebenar...nanti dia pancitkan tayar kereta aku lak)..tunjuk kat mak sikit..." kebetulan lak dia tengah ber Fb tu dia bukak la satu blog tunjuk kat mak dia...so mak dia pun cakap la..."oooo ini blog, mak ingatkan apo dio blog tu, seronok yo, ado resopi, apo nak tulih pun buleh yo...oghang tak marah ko?...(sori la xpndai ckp n9..jgn mare...)... dia senyum n ckp balik kat mak dia "nak jual apa2 pun buleh mak kat dalam ni"..."oooo ye ke"...(kebetulan mak dia memang jual kain-kain buat baju)...lepas ni korang mesti leh tengok lak blog mak dia, sebab tak lama lagi dia nak buat blog lak...huhu

Dulu aku tak pandang pun blog-blog ni, tapi tu la kan, tak kenal maka tak cinta...hopefully disini aku mengenali dunia-dunia blogger lain yang mana boleh menggembirakan hati yang duka, mendapatkan maklumat pabila diperlukan dan menyelesaikan masalah yang tidak nampak jalan penyelesaian.....

Terima kasih atas pengenalan ini....salam dari aku untuk semua para blogger...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Follower

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

klik klik